Stichting Nanginyi

with Geen reacties

Veel Maasai kinderen in Tanzania krijgen de kans niet om naar school te gaan. Ondanks dat educatie binnen de Maasai gemeenschap steeds populairder wordt hebben veel gezinnen de middelen niet om hun kinderen naar school te laten gaan. Stichting Nanginyi wil hier graag verandering in brengen.

Momenteel wil stichting Nanginyi in het schoolgeld voor twee kinderen voorzien: Nanginyi, een Maasai meisje van 7 dat in de komende jaren besneden en uitgehuwelijkt zou worden. Door haar naar school te laten gaan is dit gelukkig voorkomen. En haar broertje Lepapayai, 6 jaar oud, die momenteel iedere dag met het vee wandelt maar erg graag naar school zou willen gaan.

Educatie opent voor hen de deur naar een betere toekomst. Om in het schoolgeld te kunnen voorzien is natuurlijk geld nodig! Voor 350 euro kan een kind in Tanzania al een jaar naar school. Wil je weten wat jij kan doen? Volg onze facebookpagina en website!