Naam: Mayon Endata

Vader: Endata

Moeder: Miima

Woont met: Samen met moeder, zus Nemburis, broertje Tobiko en zusje Rosianna woont Mayon bij zijn opa en oma. Zijn vader heeft geestelijke problemen en is niet in staat om voor zijn gezin te zorgen. Moeder Miima heeft een baan op onze kleuterschool en verdient zo haar eigen inkomen om voor haar kinderen te zorgen.

Geboortedatum: 22-12-2012

Klas: Middelklas

Bijzonderheden: In 2016 liep Mayon ernstige brandwonden op waar hij voor is behandeld in het Plaster House in Arusha.

SAM_9623-min (2)

Over Mayon

De kleine Mayon liep meer dan een jaar geleden ernstige brandwonden op toen zijn Maasai doek vlam vatte terwijl hij gehurkt naast het smeulende vuur in hun huisje zat. Het vee van de familie van Mayon was niet lang daarvoor opgegeten door hyena's, waardoor de vader van Mayon geld moest lenen om hem naar het ziekenhuis te kunnen brengen. Deze lening zijn ze nog steeds aan het af betalen. Stichting Nanginyi besloot daarom om zijn familie te ondersteunen met voedselpakketten. Via via kwamen wij in contact met The Plaster House, een Amerikaans project in Arusha die kinderen helpt die een operatie nodig hebben. Eind september (2017) is hij begonnen met behandelingen in het Plaster House en in 2019 was hij eindelijk klaar. Nu kan hij zich volledig richten op school, waar hij elke dag met veel plezier naar toe gaat.

SAM_0564-min
SAM_0625-min