Onze projecten

Onderwijs voor Maasai kinderen uit arme gezinnen

Veel Maasai kinderen in Tanzania krijgen de kans niet om naar school te gaan. Ondanks dat educatie binnen de Maasai gemeenschap steeds populairder wordt, hebben veel gezinnen de middelen niet om hun kinderen naar school te laten gaan. Stichting Nanginyi zorgt er momenteel voor dat zeven kinderen naar school kunnen gaan: Nanginyi, Lepapayai, Nemeyei, Mayon, Janeth, Seema en Sinyati.

Werkgelegenheid voor Maasai vrouwen

Maasai vrouwen zijn afhankelijk van hun mannen als het gaat om geld voor eten, kleding en spullen. Wij proberen deze vrouwen de kans te geven om zelf een inkomen te genereren zodat ze minder afhankelijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen hun salaris voornamelijk uitgeven aan hun gezin. In januari 2018 zijn we daarom begonnen met ons eerste werkgelegenheidsproject voor Maasai vrouwen.

Arme Maasai families ondersteunen bij de voorziening in hun basisbehoeften

Veel Maasai families kunnen af en toe ondersteuning gebruiken in de voorziening van hun basisbehoeften. De families hebben niet altijd genoeg te eten. Stichting Nanginyi helpt de armste families in de regio wanneer zij het nodig hebben.

Lokale Kleuterschool

In het voorjaar van 2018 zijn we begonnen met het opzetten van een lokale kleuterschool in de boma van onze lokale coördinator. We selecteerden 18 kinderen uit de buurt tussen de 4 en 6 jaar (9 jongens en 9 meisjes) die in de komende periode onderwijs zullen volgen in de boma.

De kinderen

Stichting Nanginyi zorgt er momenteel voor dat er zeven kinderen naar school kunnen gaan. Klik op de foto's van de kinderen voor meer informatie over hen!

Nanginyi

Lepapayai

Nemeyei

Mayon

Janeth

Seema

Sinyati

Upendo

Waar werkt Stichting Nanginyi?

tanzania mto wa mbu

Tanzania is een land in Oost-Afrika met meer dan 55 miljoen inwoners, waarvan meer dan 600.000 mensen behoren tot de Maasai stam. Het land heeft een totale oppervlakte van 885.321 vierkante kilometer. Stichting Nanginyi werkt samen met Maasai families die wonen in de gebieden naast Lake Manyara. Om meer te weten te komen over de Maasai, klik op deze link: de Maasai

Samenwerking met de lokale bevolking

In samenwerking met onze lokale coördinator selecteren wij de kinderen en gezinnen die worden gesponsord door Stichting Nanginyi. Hij weet welke gezinnen niet de middelen hebben om hun kinderen naar school te sturen en hun gezinnen dagelijks te voorzien van eten. Hij is ook het aanspreekpunt voor de gezinnen en de kinderen. Ze kunnen altijd bij hem terecht met vragen en hij bezoekt ze regelmatig om te kijken hoe het gaat.Wanneer het bestuur in Tanzania op bezoek is zullen de gezinnen en kinderen bezocht worden en zal er ook een meeting georganiseerd worden waarin ouders vragen kunnen stellen en kunnen aangeven hoe zij vinden dat het met hun kinderen gaat op school. Wij vinden het belangrijk dat de ouders betrokken blijven bij het project. Zij dragen bijvoorbeeld ook, samen met hun kinderen, de verantwoordelijkheid voor de schooluniformen, schoenen, schoolspullen en fietsen. Het is de bedoeling dat deze dingen alleen gebruikt worden voor school zodat ze zo lang mogelijk meegaan.

De Maasai vrouwen maken daarnaast ook Maasai sieraden die wij van ze kopen en weer doorverkopen in Nederland. De volledige opbrengst gaat naar de projecten van onze stichting. Zo helpen wij de vrouwen aan een klein inkomen en helpen zij ons aan sieraden om te verkopen en geld te verdienen voor de stichting waar hun families ook weer profijt van hebben.

SAM_8382
SAM_8425