Het doel

In de zomer van 2019 zijn wij begonnen met het opzetten van ons zaterdagprogramma. Het zaterdagprogramma is voor alle kinderen die van Nanginyi Nursery School zijn doorgestroomd naar Baraka Primary School. Op deze zaterdagen willen wij de kinderen een gevarieerd programma bieden van sport, spel en bijlessen. Op de Baraka basisschool krijgen de kinderen les in het Swahili en daarom willen wij graag extra bijlessen in het Engels bieden op de zaterdagen. Zo blijven wij de Engelse taal stimuleren en is de overstap van het basisonderwijs naar het middelbaar onderwijs (geheel in het Engels) makkelijker. Ook vinden wij het belangrijk om de ontwikkelingen van onze kinderen nauwgezet te blijven volgen en ons zaterdagprogramma is daar een goede manier voor.

SAM_1244-min
SAM_1248-min

Een voedzame maaltijd

De kinderen komen elke zaterdag om 9:00 naar onze school en gaan om 15:30 weer naar huis. We beginnen de ochtend met een stevig ontbijt van thee met brood met pindakaas, tussen de middag eten de kinderen rijst met saus en groentes en in de middag sluiten we de dag af met vers fruit. Wij vinden het belangrijk dat de kinderen voedzaam eten krijgen, zodat zij genoeg energie hebben om te sporten en nieuwe dingen te leren. De maaltijden worden verzorgd door Mama Lazaro (Sepeli) en Mama Upendo (Mbapa) die elke zaterdag voor ons werken in de keuken. Met veel plezier en liefde bereiden zij de maaltijden in onze buitenkeuken, waar zij koken op een stoof van vuur. Zij zijn ontzettend blij en dankbaar dat ze op deze manier iets voor de school kunnen doen en daarmee een klein salaris verdienen dat weer besteed wordt aan eten, kleding en spullen voor hun eigen gezinnen!

SAM_1292-min
SAM_1270-min

Ons zaterdagprogramma sponsoren?

Voor het zaterdagprogramma hebben wij natuurlijk geld nodig voor het eten, salarissen, maar ook voor schriften, potloden, puntenslijpers, gummen en andere schoolmaterialen. Wilt u ons zaterdagprogramma sponsoren en zo bijdragen aan de ontwikkeling van onze kinderen? Dat kan! U kunt bijvoorbeeld eenmalig, maandelijks of jaarlijks een donatie doen via deze pagina. Kies bij project zaterdagprogramma om direct bij de dragen aan dit mooie educatieve programma!